Dorota Przybylska
koordynator
pedagog specjalny
Jestem pedagogiem specjalnym, socjotarepeutą, praktykiem dialogu motywującego. Moje dziesięcioletnie doświadczenie pozwoliło mi poznać wielu ludzi i ich historie, pracowałam z grupą przedszkolną, prowadziłam specjalistyczną placówkę wsparcia dziennego dla dzieci i młodzieży, asystowałam osobom niepełnosprawnym w wejściu na rynek pracy. Miałam okazję tworzyć Gdański Model Wsparcia Imigrantów.
Priorytetem w zawodowej codzienności stało się dla mnie całościowe wsparcie dziecka oraz jego rodziny. Poprzez dostrzeganie zasobów i mocnych strony, pomagam
w szukaniu rozwiązań w sytuacjach trudnych. Prowadzę zespoły interdyscyplinarne w oparciu o Porozumienie bez Przemocy i Dialog Motywujący.
Od 2 lat pracuję w Akademii Dobrej Edukacji w Pruszczu Gdańskim, gdzie pełnię funkcję pedagoga szkolnego pracując z uczniami i ich rodzinami, prowadzę indywidualne zajęcia rewalidacyjne oraz mentoringi.
Prywatnie jestem mamą dwójki dzieci, robię przetwory i syropy z darów natury, a wszelkie prace ogrodowe sprawiają mi ogromną radość.
Joanna Jans
pedagog specjalny
Od 2010 roku pracuję z dziećmi. Początkowo w przedszkolach integracyjnych, obecnie uczę w Szkole Podstawowej Akademia Dobrej Edukacji. Wiedzę zdobywałam na studiach z kierunku Wczesnej Edukacji z Kształceniem Integracyjnym, Pedagogiki przedszkolnej z logopedią, podyplomowo ukończyłam Pedagogikę Specjalną.
W trakcie pracy z dziećmi opieram się przede wszystkim na budowaniu relacji i odkrywaniu potrzeb danego dziecka. Cytując Janusza Korczaka „Nie ma dzieci, są ludzie” – każdy zasługuje na szacunek i godne traktowanie. Prywatnie mama trójki wspaniałych chłopców.
Anna Kamrowska
psycholog
Katarzyna Wojtaś
psycholog
Jestem absolwentką psychologii oraz filozofii na Uniwersytecie Gdańskim. Ukończyłam studia podyplomowe w SWPS w Sopocie z zakresu Stosowanej Analizy Zachowania. Odbyłam również wiele szkoleń z dziedziny terapii behawioralnej, tak aby jak najefektywniej pomagać młodym pacjentom. Obecnie jestem adeptką w 4-letniej szkole psychoterapii Behawioralnie.pl, gdzie zgłębiam tajniki III fali terapii behawioralnych.
Pracuję w oparciu o zasady Stosowanej Analizy Zachowania oraz Terapii Akceptacji i Zaangażowania. W mojej pracy terapeutycznej oraz innych doświadczeniach zawodowych bardzo ważne jest stosowanie podejścia opartego na dowodach naukowych. Jest to dla mnie kluczowe, aby sposób mojej pracy był zgodny
z metodami, w które wierzę i wykorzystuję na co dzień w życiu.
Wspieram dzieci i młodzież w rozkwitaniu, rozwijaniu swojego potencjału, tak aby wiodła wartościowe i pełne znaczenia życie.
Z każdym dzieckiem buduję indywidualną relację i staram się, aby nasze spotkania przebiegały w bezpiecznej i przyjaznej atmosferze.
Anna Sikora
pedagog, terapeuta pedagogiczny
Terapia pedagogiczna jest moją pasją i pracą zarazem. Jestem terapeutą funkcji poznawczych Metodą Instrumental Enrichment, bazującej na mediacji i nauce samodzielności w procesie edukacyjnym. Ukończyłam kurs tutoringu szkolnego, terapii ręki I i II stopnia. Ponadto jestem praktykiem dialogu motywującego oraz metody Kids’ Skills bazującej na Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniu. Dodatkowo swoją wiedzą dzielę się, prowadząc zajęcia ze studentami kierunków pedagogicznych.
Doświadczenie zdobywałam między innymi pracując jako wychowawca i certyfikowany nauczyciel Montessori. W swojej pracy wspieram się pomocami dydaktycznymi Montessori, zwłaszcza w zakresie przedstawiania matematyki na materiale konkretnym, a nie abstrakcyjnie operując na liczbach czy ułamkach.
Nieustannie poszerzam swoją wiedzę uczestnicząc w szkoleniach, warsztatach i konferencjach. Szczególnie interesuje mnie temat funkcjonowanie mózgu, neuroróżnorodności i neurodydaktyki.
Wierzę, że dobra atmosfera i chęć do pracy to połowa sukcesu terapii. Dlatego ważne jest dla mnie przyjazne towarzyszenie w nauce i rozwoju.
Wolny czas chętnie spędzam w ogrodzie, pielęgnując rośliny. Przyjemność sprawia mi także rękodzieło.
Edyta Ostaszewska-Kotlik
psycholog
Praca z dziećmi i młodzieżą jest moją pasją, a pomoc drugiemu człowiekowi realizacją wyznawanych wartości. Podczas prowadzonych przeze mnie zajęć i konsultacji najważniejsze są dla mnie zbudowanie przyjaznej atmosfery i relacji opartej na szacunku oraz empatii.
Ważny jest dla mnie także profesjonalizm, dlatego nieustannie poszerzam swoją wiedzę uczestnicząc w szkoleniach i warsztatach. Ukończyłam studia psychologiczne na Uniwersytecie Gdańskim. Jestem terapeutką funkcji poznawczych Metodą Instrumental Enrichment, Trenerem Treningu Umiejętności Społecznych, Praktykiem Dialogu Motywującego oraz Metody Kids’ Skills bazującej na Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniu.
Doświadczenie zdobywałam między innymi na Oddziale Dziennym Psychiatrycznym Dla Dzieci i Młodzieży w Gdańskim Centrum Zdrowia, w Placówce Wsparcia Dziennego Gdyński SPOT, Szkole Montessori oraz Przedszkolu Terapeutycznym PEGAZ.
W wolnych chwilach podróżuję, uprawiam sport, gotuję i czytam książki.